Thette med familj

Gud va ...

Publicerad 2008-12-30 16:11:20 i Allmänt,

Gud va jag älskar min son!!
En en kärlek som man inte kan förklara,
en kärlek som kom från ingenstans,
men en kärlek som man aldrig känt förrut.

Jag satt här efter inlägget jag skrev i förrgår och då slog den mig,
det här är ju en blogg för hela familjen, men jag har ändå inte har jag inte skrivit om Sid.
Sid är ju våran lilla grå vän.
Katten som är tillräckligt galen för att bo hos oss.
och galen ja det är han...
min lilla snutt..
han var ju den som höll mig sällskap under graviditeten.

Nu är han kanske inte så rolig att skriva om då han är en katt som hatar kyla och spenderar de flesta timmarna om dagen med att ligga i fotänden på Uffes sida i sängen eller på fönsterbrädan i vardagsrummet.
Men han har sina stunder, som häromdagen, du fick han helt plötsligt fnatt och sprang som en galning mellan alla rum här hemma.
Det visade sig att han hittat en av sina favoritbollar som vi köpte i samband med att han flyttade hem till oss.

Men han blir lite knäpp efter ett par dagar inomhus, men när det är snö och kallt, ja då vill han ju inte gå ut...


Uffe och jag har kommit överens om att det är ett husköp som vi vill satsa på.
Och för att klara av det, ja då måste vi först och främst börja spara pengar, så nu är vi på jakt efter ett billigare boende.
Så vi har nu ställt upp oss på kö till två längenheter, vi står tvåa på båda av dom men det är samma kille som står etta, så vi borde ju få åka och kolla på minst en..
Så nu är det bara att börja packa igen...
Men det känns okej, vi ser ett mål i slutet och det är ett eget hus, och om det betyder att vi får kläma in oss i en billigare och mindre lägenhet ett tag, ja då får vi göra det.. Tänk bara på friheten som vi får som slutmål.

Nej nu ska jag nog ta en dans med dammsugaren, och sedan ska jag göra köttbullar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela