Thette med familj

Jag tror vi har ett öronbarn...

Publicerad 2010-11-07 16:59:40 i Allmänt,



Rasmus fick ju rör i sina öron i slutet av augusti för att han under hela våren hade vätska bakom trumhinnorna och då satte de in rör för att dels få bort det men även för att se om hans hörsel på vänster öra blev bättre.
Det tyckte vi den blev, men bara ett par veckor senare så fick han sin första öroninflammation med högfeber och mycket gnäll...

I måndags åkte han och pappa till Vårdcentralen för att få hostmedicin för en rethosta Rasmus fått.
Hem kommer de med hostmedicin, men även antibiotika för just ännu en öroninflammation.
I går, alltså 5 dagar efter han fått pencilin så rinner det fortfarande ur örat men 1177 ber oss avvakta under helgen om han inte är påverkad av det eller får feber. Men i dag har han gnällt och gnällt och gnällt och haft förhöjd temp. så ringer in igen och får en tid på jourcentralen.
Väl där så kliar sig läkaren i huvudet och säger att trumhinnan ser fin ut, inte röd eller irriterad så inflammation är det inte, MEN han ser inget rör, visst var örat fortfarande kladdigt men som sagt han ser inget rör.
Så nu har vi fått örondroppar att ge 3 gånger om dagen och så kommer det en tid till vårdcentralen för att än en gång se om det är nåt rör i örat eller om det åkt ur, har det åkt ur, ja då blir det väl en tripp in till Öron inom en snar framtid...
Så trött på öron och rör och så... Vill bara att de ska försöka reda ut om han hör dåligt och om hörapparat bör sättas in...
Jag vill ha en son som hör mig eller om han nu inte hörsom han ska, att vi kan lära honom att på nåt sätt göra sig förstådd..

Jag älskar min son, även om hans hörsel är nedsatt, Jag vill bara att vi ska förstå honom med.


Rasmus och pappan har ett pusskalas <3

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-11-16 17:19:04

åh han ser underbar ut! så söt han är, häller tummarna att han ska bli bra snart kram!



Lina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela