Thette med familj

Ugnsbakad kyckling

Publicerad 2010-11-18 01:14:35 i Allmänt,

Ja, det där med matblogg har jag nog lagt ner... Hinner liksom inte med.
Får väl se vad som händer nästa åt, blir det inte pluggande så komemr jag nog ha lite mer tid.
Beror ju på om jag kommer in på utbildnignen jag sökt eller inte.

I alla fall, i Måndags gjorde jag en skitgod kyckling rätt som jag absolut måste göra om.
Så här kommer receptet (dock ingen bild, för det hann jag inte ta nån)

Ugnsbakad tomat och basilika kyckling

1 burk Cremé Fraiche (tomat och basilika)
1 burk Cremé Fraiche (naturell)
900 gram frusna kycklingfileér
Salt
peppar


gör så här;

1. Sätt ugnen på 225 grader
2 lägg kycklingen i en ugnsfast form och salta och peppra
3. Blanda cremé fraicheerna (stavning??) och häll över kycklingen.
4 sätt in i ugnen tills kycklingen är genomstekt (ca 45-60 min, beroende på storleken av kycklingen)

Servera med Ris, sallad och varför inte lite Keso 4 sorters lök (den åt jag till och det blev jättegott).


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela