Thette med familj

Överenskommelser

Publicerad 2013-08-11 17:49:16 i Böcker,

 
 
 
Beatrice Löwenström lever med sin farbrors familj och lever ett hårt hållet konventionellt borgarliv. Seth Hammerstaal är en av Sveriges rikaste män och låter ingen styra över honom.
I December 1880 möts de på Operan i Stockholm och efter den kvällen korsas deras vägar vid många tillfällen.
 
Han faller för hennes intelligens, frispråkighet och hon är inte lik någon annan kvinna han tidigare träffat.  De är snart involverade i en mycket komplicerad men passionerad romans, men vad de inte vet är att Beatrice familj har andra planer för henne. I de planerna ingår inte lycka, frihet eller Seth Hammerstaal.
 
Det här var en av de bästa böckerna jag läst på länge.
Man rycktes med i berättelsen och jag kände verkligen med personerna i boken.
Satt som på nålar vid spännande stunder och hade väldigt svårt att lägga ifrån mig boken.
 
Jag fick upp ögonen för Simona Ahrnstedt när jag fick chansen att läsa hennes senaste bok De skandalösa men jag tycker nog att den här boken var strået vassare och mer spännande.
Hon skriver böcker som jag gillar att läsa och det är verkligen kul att vi har våran egen Romancedrottning i Sverige.
 
För mig hade den här boken allt och det är inte svårt att sätta ett betyg 5 av 5.
 
Kommer verkligen följa Simona och hennes böcker framöver.
 

Kommentarer

Postat av: Johanna Järvenpää

Publicerad 2013-08-12 12:37:32

Hoppas du har rätt för jag reserverade den just på biblioteket :)

Svar: JA jag gillade den. Gillar du den så har hon ju givit ut två till. Jag har läst De skandalösa och gillade den, dock tyckte jag det var svårt att läsa när det var stavfel och så i den :p Hennes andra boj är på g hem från Adlibris så den har jag inte läst än :)
Thette

Postat av: Johanna Järvenpää

Publicerad 2013-08-13 09:46:46

Slarvfel låter jobbigt sånt brukar störa mig väldigt mycket men är denna bra får jag ge den en chans :)

Svar: ja det störde mig med, därför fick den bara 3 av 5 av mig. Men jag gillade ju själva berättelsen :)
Thette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela