Thette med familj

Ännu en..

Publicerad 2013-01-16 23:29:50 i Barnen, Familj,

Ännu en sen kväll med en 6 veckor gammal bebis hängande i bärselen på magen...
Ända stället som han verkligen somnar på när han är för mycket uppe i varv. 
 
I dag har vi inte gjort mycket men ändå har dagen gått fort.
Började med att gå upp strax efter åtta för att kunna vara i Motala på efterkontroll klockan tio.
Och vi vär väl där med tio minuter tillgodo, och det är riktigt bra för att vara oss haha.
Rasmus var ju på dagis så det var ju bara Emil som var med.
 
I morgon är sista dagen innan Uffe går tillbaka till jobbet.
Visst, han och rasmus ska in till Motala tisdag och onsdag.
Jag och Uffe ska in på Måndag eftermiddag för 3!! timmar hos psykologen. 
Inget jag ser fram emot men nåt som är behövligt för Rasmus skull. Hoppas bara jag klarar mig utan att bryta ihop helt. Jag är inte så säker på att det inte blir så fölr nu för tiden, med de här hormonerna i kroppen så är det VÄÄÄLDIGT jobbigt för mig att ens tänka på hur jobbigt det är med Rasmus just nu. 
Jag tyckte hösten var jobbig men det fortsätter visst det här året in med.
Och ovanpå det har jag en son till som inte sover om nätterna, eller ja halva nätterna och om det fortsätter så här så lär jag inte överleva januari ut :(
 
Men som vanligt så får det bli en dag i taget, en timme i taget om så krävs, men har ni tips på hur man lätt kommer in i en rutin med två barn så får ni mer än gärna dela med er av era erfarenheter. Jag är villig att testa ALLT bara det i slut ändan leter till en bra rutin som passar oss.
 
Oh, besökte min lillasyster i affären hon jobbar i i dag.
Köpte ett Woodwick ljus och 3 sorters te och tefilter till röda teer.. JAg gillade 2 av teerna så kommer garanterat att gå tillbaka dit och testa fler. Nu för tiden dicker jag säkert en 3 muggar te per kväll/natt. I bland även 4 så varför inte testa lite nya smaker.
 
Nehe, dags att fixa lite och sen hoppa ner i sängen tror jag, om nu Emil sover igenom att jag lägger ner honom i sängen. Annars får jag väll försöka amma och spela spel på telefonen halva natten, vore ju inte första gången.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela