Thette med familj

Ännu ett inlägg..

Publicerad 2013-01-11 02:51:00 i Barnen, Familj, Matlagning,

Klockan är massor och jag borde engentligen sova. Emil sover sen en timme tillbaka ungefär, men eftersom han brukar vara uppe om nätterna så har jag ju numera en serie som jag följer... Kan ju inte säga att det är den bästa serien jag någonsin tittat på men ni vet hur det är... Börjar man titta på nåt så är det svårt att sluta följa det tillslut och det är det för mig med den här serien.
 
Jag har även fått upp intresset för "Califonication" så nu har jag börjat titta på första säsongen av den serien med.
Tur att jag är mammaledig för annars vet jag inte hur jag skulle hinna med allt som jag vill göra.
 
Två nätter i rad så har Emil skrikit massor och stundtals varit helt otröstlig.
Jag tror faktiskt det handlar om att han äter förstora mängder och helt enkelt har ont i magen. Han är riktigt duktig på att amma men han verkar inte ha lärt sig känna efter när det räcker, för antingen spyr han eller så blir han spänd som en pilbåge och skriker massor. Det är det som har hänt de senaste nätterna i alla fall.
Får se om han sover fortsättningen av natten nu eller och han ska skrika en massa mer.
Funderar i alla fall på att köpa Sempers magdroppar och ge honom för att se om det kan ta bort det onda i magen på honom.
En riktig fisgris är det vi har fått i alla fall. Seriöst, han låter värre än vad både Rasmus och Uffe gör tillsammans. Fördelen med Emils fisar är att de är luktfria.
 
Eftersom natten till i går var så jobbig och jag inte kom isäng fören vis 5.30 på morgonen så fanns ingen ork eller lust att blogga. JAg gjorde faktiskt inte mycket alls,
Det mest ansträngande jag gjorde var att jag lagade middag. 
Ja, och så har jag plockat bort allt pynt från granen nu i natt, bara belysningen kvar för Uffe att ta ner så vi kan lägga granen i kartongen och ta ner den till källaren tills det är dags att ställa upp den igen om lite mindre än ett år.
 
Kokt torsk och potatis med ägg och persiljesås blev det till middag och det blev bara såååå gott.
Jag fattar inte varför vi inte äter fisk oftare. Sista tiden har vi väl försökt att äta nån fisk en gång i veckan i alla fall. Blir mest lax faktiskt.
 
Om ni har några riktigt goda fiskrecept så får ni mer än gärna dela med er, för fisk är gott!
 
Nehe, om jag skulle försöka plocka upp Emil ur vagnen och lägga honom i sängne utan att väcka honom så jag med kan få sova några timmar. 
I morgon måste jag försöka att läsa lite i min bok för det är flera dagar sedan jag läste ens ett enda litet ord ur den.
 
Natti natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela