Thette med familj

Slappardag...

Publicerad 2013-01-13 01:49:33 i Allmänt, Familj, mammalivet,

I dag har verkligen varit en slappardag.
Det har inte gjorts många knop alls. Den som varit duktigast är ju förstås pappan i huset som både har diskat och tvättat i dag så han har ju skött sina sysslor i alla fall.
Jag har lagat mat, men det blev inget avancerat i alla fall för det orkade jag inte.
Stekt falukorv och snabbmakaroner blev det i dag, men i morgon är det söndag och då står stek eller gryta på matsedeln, har bara inte bestämt mig för vad det blir än.
 
Jag började dagen klockan halv tolv med att bli nerspydd.. Stackars liten, han får inte alltid behålla maten och i dag så spydde han ner både mig och sig själv. Så det blev att klä av oss båda två och hoppa in i duschen.
När vi badade honom för ca 2 veckor sedan så skrek han från det att vi klädde av honom tills det att jag ammade honom efter att han blev påklädd. Kan väl säga att den ungen inte tyckte om att bada speciellt mycket, men duscha där emot, Det är en helt annan grej det. han kröp in i min famn som en boll och blundade och man såg hur mycket han njöt av att duscha. När jag lät vattnet rinna på huvudet på honom så tryckte han huvudet längre bak in i min arm så vattnet rann ner över hela ansiktet och så log han.
Ja, duscha är nog hans grej istället för att bada skulle jag gissa på.
 
Efter duschen blev det kaffe. Det var verkligen behövligt efter att bara ha fått sova 4 timmar och inte ens i följd.
Jag skulle ju amma Emil vid 1 tiden så jag gick aldrig och la mig innan det utan satte mig och skulle kolla på tv. Då hör jag hur det skriks inne hos grannen, alkoholisten som bor vägg i vägg med oss.
Han bor ensam men jag hörde redan innan midnatt att någon stod och ringde på hans dörr och skrek in i brevlådan till honom. Förmodar att han släppte in människan och att de sedan började bråka.
För vid 1 tiden ringer någon på hos oss.
Nej, jag öppnade inte. Inte med två små barn hemma och en man som sover. Men jag smög fram till dörren och lyssnade och samtidigt jag gjorde det så gick den man som han tidigare släppt in.
Så efter det var det lugnt, men inte hos oss för någonting (vet ej om det var bråket eller något annat) väckte Rasmus så han kom upp. Jag gick in med honom till Uffe så att han kunde somna om, men det gjorde han inte så det slutade med att två små killar och jag låg i soffan och tittade på Lotta på Bråkmakaregatan. Emil somnade snart men Rasmus somnade inte om fören runt 5 tiden så jag väckte inte Uffe fören Emil ville ha mat vid 6.15 tiden. 
 
Nej nu måste jag gå och ta hand om Emil som vaknat för 311 gången i kväll/natt.
Om jag hinner så ska jag lägga upp ett recept på sjukt goda Muffins i morgon!
 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela