Thette med familj

Vem är du? Vad kan vi göra tillsammans?

Publicerad 2013-03-10 20:57:00 i

Dessa frågor Fick jag skickade till mig av FruGrip för ett par dagar sedan som jag nu tänkte svara på, Hon hittade den hos Feelgoodbibliotikarien.
Nu är ju inte jag en ren bokblogg men vad gör det, böcker älskar jag ju att läsa och bloggar gärna om dem med när jag hinner.
 
1. Varifrån bloggar du? Från metropolen Mjölby i Östergötlands län

2. Förlag på hur vi bokbloggare skulle kunna samarbeta bättre med varandra? Bra fråga, det finns ju redan samarbete mellan vissa bokbloggar vad jag förstått. Kanske ha lite tävlingar ihop eller brainstorma ihop på nåt forum kanske? Finns det nåt forum redan startat? Jag vet ju om att sidan bokbloggar.se finns.

3. Förslag på hur vi skulle kunna samarbeta med förlag och/eller bibliotek?  Kanske sätta ihop några läscirklar (kanske redan finns vad vet jag) där förlag kanske kan ge ut några få exepmlar av någon ny bok. Jag vet ialla fall att jag själv får mycket lästips från just bokbloggar jag följer. Varför inte anordna bokträffar på bibliotek runt om i landet där man kan tipsa om olika böcker?

4. Beskriv dig själv i form av en befintlig eller påhittad boktitel! Beskyddaren

5. Här ska man hitta på en egen fråga... hmm... Vem är jag?
Jag är en helt vanlig tjej (säger man fortfarande tjej när man är över 30?) som är mamma till två fantastiskt fina pojkar. Rasmus som är född November 2008 och Emil som föddes i December 2012. Har diabetes sedan 2011 och det går verkligen inte ihop sig med mitt beroende av choklad!!
Just nu är jag mammaledig med den lille men fyller dagarna med olika saker i alla fall, Försöker läsa så mycket som möjligt samtidigt som jag nu har börjat träna, och försöker ta hand om hemmet samtidigt som man försöker umgås med nära och kära. Det är svårt att få ihop allt.
Jag älskar att läsa böcker (så klart) och att laga mat och baka, och att ta hand om de människor som står mig nära.
 
Oj, nu vet jag inte vem jag ska skicka vidare till, den enda jag vet som bloggar om just böcker är min mamma Camilla

Kommentarer

Postat av: Feelgoodbibliotekarien

Publicerad 2013-03-10 22:34:55

Hej! Kul att du svarat på min utmaning. Hinner du läsa så mycket som du vill? Det är mitt problem...och mina barn är då ändå äldre än dina.

Svar: Jag har absolut inte den tiden jag vill ha till att läsa... alt går liksom 100 gånger saktare nu hehe, in bok som tog mig en dag förut tar numer 2 veckor att läsa, men huvudsaken är att jag får läsa känner jag. Listan på böcker jag vill läsa växer för varje dag, men någon gång SKA jag komma ikapp, om det så dröjer 100 år :)
Thette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela