Thette med familj

Kan en förskola bli bättre?

Publicerad 2013-05-10 12:00:00 i

Jag måste faktiskt få hylla min sons förskola lite.
De är helt underbara på hans avdelning och jag tror även vi har rektorn att tacka för mycket av hans "insatser" där.
För det första går han ju 25 tim/vecka trots att jag är mammaledig och han egentligen bara skulle få gå 15 (detta 'r för att DE ser att han har behöv av det, inte för att vi har tjatat om det), och för det andra har de gjort en egen "jobbhörna" dit de går med honom en gång om dagen där han får jobba med olika saker, allt drån att lägga klossar i ett rör till att arbeta på den iPad de köpt in för R's skull (de använder ju den till de andra barnen oxå men jag vet att det var efter ett möte med oss de skaffade den). 

Inte nog med det, i höstas gick en av förskolelärarna en kurs på universitetet just för R's skull och för att kunna hjälpa honom bättre.
Och nu, på eget initiativ så har de tagit kontakt med Händelseriket här i staden och på Onsdag är det tredje och sista testgången de åker dit med honom.
För de som inte vet är Händelseriket olika rum med olika avslappningsmetoder i. som ett med en vattensäng, en med en säng där man kan känna basen i hela kroppen från musiken när man ligger i den, ett rum med ljusslingor som himmelssäng m.m.
Det här har fungerat bra de 2 gånger han varit där och är något de kommer fortsätta åka på i höst då de tror att han verkligen har nytta av denna avslappning.

Jag är så glad att vi fått den förskola vi fått, jag är så glad att jag känner deras stöd i ryggen och jag är så glad att de VILL hjälpa våran lilla vilsna kille här i världen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela