Thette med familj

Jag fick låna några änglar...

Publicerad 2013-02-06 10:39:00 i Livet,

"Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund"
 
När jag gick hem från dagis i dag så lyssnade jag på spotify. På nån playlist jag har plockat ihop för bra länge sen.
Så spelades låten "Jag fick låna en Ängel" med Shirly Clamp och den låten får mig att tänka på de människor jag haft i mitt liv men som har ryckts bort och i dag inte finns mer.
 
Pappa, älskade Pappa. Dig fick jag inte ha i mitt liv speciellt länge. Du rycktes verkligen bort från mig för fort. Det går inte en ända dag utan att jag tänker på dig och hoppas du har det bra.
Det är ju meningen att man ska ha sina föräldrar hos sig under sin uppväxt. Få känan deras kärlek och få krypa in i deras famn och bara vara. Tyvärr fick vi inte göra så speciellt länge. 
Uppväxten utan dig har varit tuff, men inte för en sekund har jag tvekat på den kärlek du kände för mig. 
Alla som kände dig och som stod dig nära har berättat hur stolt pappa du var.
Jag älskar dig, och även om du inte finns här bland oss kommer du alltid leva vidare genom mig, Dennis och dina finfina underbara barnbarn.
 
 
Mormor Saknar dig nåt förskräckligt! Du var en stöttepelare som fanns där under min uppväxt men som sedan rycktes bort. Du är saknad och varje dag tänker jag på dig och hoppas att du har det bra var du än är och att du slipper vara sjuk, att du slipper ha ont. 
Jag minns sommaren samma år du gick bort. Jag åkte ner till morfar i i sommarstugan, precis som jag gjorde varje sommar och det var verkligen nåt som saknades. Det kändes så tomt. Som om du skulle komma runt hörnet vilken sekund som helst med ett leende på dina läppar.
Den känslan har inte helt försvunnit i dag trots att det är många år sen du försvann från oss nu, men det är en känsla om blivit lättare att leva med och som inte längre gör ont.
 
Farfar, Oh underbara farfar! Du är såå saknad. Du var en man med många demoner i ditt liv men ändå fanns du där och ställde upp för allt och alla. Du tänkte på alla andra och att de skulle ha det bra.
Tyvärr orkade du inte med ditt eget liv till slut. Men du ska veta att trots att jag skrek åt dig att sluta och trots att jag höll för öronen så saknar jag din skönhets sång, haha! "smååå fåglarna i skogen de sjunga..." Jag kan än i dag höra din falska stämma i mitt huvud och det är en stämma jag hoppas aldrig försvinner, 
Hoppas du har det bättre i dag, och att du är med pappa nu. Att du fått ro i din själ och att du i dag mår bra!
Saknar dig!!
 
I dag är en dag som jag tänker på er. En dag som ni finns med lite extra i mina tankar!
Ett par tårar rinner, men jag är glad för den tid ni fanns i mitt liv. 
Jag vet att en dag ses vi igen....
 
Alla har vi förlorat någon i vårat liv, jag har förlorat 2 personer som jag stod väldigt nära, för tyvärr stod jag inte min farfar så nära. I alla fall inte lika nära som pappa och mormor , men jag vet att jag var älskad av honom ändå. 
 

Kommentarer

Postat av: Elin Hedström

Publicerad 2013-02-06 10:44:55

Dom är väldigt saknade din far min kusin <3
din farfar, min farbror<3 dom finns alltid i våra hjärtan

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela