Thette med familj

Framtiden

Publicerad 2013-06-11 12:03:56 i

Mycket av min mammaledighet just nu går åt till att försöka lista ut vad jag ska göra efter mammaledigheten.
 
jag VET att jag måste göra något annat än jag gjorde innan.
Vi har en son som inte klarar av när det inte ser likadant ut varje kväll och hur ska jag då kunna jobba kvar inom äldrevården och speciellt som vikarie då jag inte kan förbereda honom på om jag kommer vara hemme aller inte på kvällarna.
 
En anledning till som jag måste tänka på är att Rasmus inte klarar med än max 5-6 timmar på dagis så kommer det betyda att jag inte kan jobba heltid eller att Uffe kommer att få gå ner i tid.
 
Någon som har några tips på utbildningar?
Gärna typ semi distans så att barnen inte behöver vara på dagis så många timmar per dag.
 
 
Det är inte lätt att vara mamma till ett barn med särskilda behov...

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-06-11 18:51:27

Beror väl lite på vad du kan tänka dig, inom vilket område?

Svar: Det är en väldigt bra fråga... Jag vet inte om jag vill vara kvar i vården, i alla fall inte vårda för det gör jag verkligen tillräckligt med här hemma....
Thette

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-06-12 10:11:57

Kanske satsa på något helt nytt? Så har jag tänkt, det är dags att sadla om så jag satsar på turismbranschen jag :)

Svar: Ja det blir nog att försöka hitta något helt nytt. Dock skulle jag vilja bli typ kurator och hjälpa andra med sånt jag känt att vi har saknat i hela det här diagnosträsket... Att hjälpa andra söka den infromation de behöver istället för att få leta upp allt själva. Det tar på krafterna att vara mamma till någon med särskilda behov, och att få behöva lägga energi på att leta information/fonder och allt vad man nu kan tänkas behöva tycker jag faktiskt är jobbigt och det tar tid. Känner ju inte att jag fått njuta av min mammaledighet med Emil för även de 5 timmarna om dagen som han och jag är ensamma går åt till att söka info, boka möten m.m...
Thette

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-06-13 13:15:33

Det kan jag förstå men kan du inte utbilda dig inom något sånt då och sen starta eget där du kanske inriktar dig mer på att kunna ge råd och stöd och hjälpa till med information till andra föräldrar i din sits? Då blir du heller inte så tidsbunden på en arbetsplats tänkte jag eftersom Rasmus (hoppas jag inte blandar ihop namnen nu) inte kan vara på förskola så länge? :)

Svar: Jo, det skulle jag kunna. nu gav du mig faktiskt en idé... hmm tåls att tänka på...
Thette

Postat av: CissiG

Publicerad 2013-06-13 15:34:20

Skola om sig som sagt? Vad jobbade du med innan? Har en utmaning åt dig på min blogg =)
Kram Cissi

Svar: jag jobbade som timvikarie inom äldrevården... Trivs bra med att ta hand om människor, men att ta hand om människor både på jobb och hemma tar väldigt mycket på krafterna och nu är det nog dags för något annat ;)
Thette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela