Thette med familj

Lord of the Rings

Publicerad 2011-12-22 22:36:38 i Allmänt,

Sitter här, uppkrupen i soffan med minidatorn i knät och tittar på Lord of the Rings.
Varje gång jag ser den här filmen så förundras jag över författarens fantasi...
Till och med så att jag kan känna ett sting av avundssjuka!
Jag vill med kunna ha så bra fantasi, men nee det har jag verkligen inte.
Länge sen jag skrev något alls nu... Lusten finns men fantasin tryter...
Kan komma på bästa storyn och när jag spånar vidare så tycker jag bara den blir sämre och löjligare för var gång jag tänker på den... Man kanske skulle sluta att tänka så mycket och bara skriva på känsla?
Men ni ser ju hur det går för mig att hålla liv i min blogg? när skrev jag sist? 2 månader sen eller nåt sånt? Det är fan inte riktigt klokt...

Kanske skulle lägga ner det här med bloggandet och bara hålla mig till att twittra och uppdatera folk på Facebook?
Tycker Twitter har blivit mycket roligare och jag hittar bara fler och fler människor att följa... Vad är det egentligen som gör att vi människor är så intresserade av att följa andra människor genom deras vardag...deras liv?
Vissa människor känner man inte ens utan bara snavar in på deras blogg eller dyl. av någon konstig anledning? Jag har flera bloggar jag bara "råkat" hamna på.... läst ett par inlägg och sedan varit fast...

Mycket har hänt sen jag skrev sist...
Har kommit in i min diabetes rätt så bra tycker jag även om det är jobbigt och glömmer mitt insulin i bland (AJJABAJA!!)
Men det löser ut sig även de gångerna.
Nästa vecka är mitt första återbesök och nåt jag ska ta upp är verkligen allt detta ätande som gör mig så illamående att jag vissa dagar inte ens får i mig nåt fören 12 tiden!
Det är jobbigt att leva med vetskapen om att jag måste äta, det gör mig stressad, pressad och inte ett dugg hungrigare kan jag lova! Vi får se vad jag kan få för tips... men nåt positivt som hänt är att mitt småätande minskat... är inte så sugen längre.
Undra hur mycket jag har gått upp i vikt... det är oxå en oro för mig.
JA, jag vet att det kan låta lite banalt men jag trivs verkligen som smalare... även om jag inte trivs med min kropp som fortfarande bär många tecken på att jag varit stor..
Det är konstigt egentligen... först nu när jag blivit smalare som jag verkligen insett hur stor jag varit!
Jag vill inte tillbaka till det, och ska göra vad jag kan för att försöka hålla mig någorlunda smal!
Nu när jag äter mer regelbundet så hoppas jag att det hjälper mig... även om jag inte kan äta på samma tider var dag med det jobb jag har.

Nehe, dags att fortsätta med annat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela