Thette med familj

Fredagsmys

Publicerad 2011-09-02 17:06:58 i Allmänt,

Jaha, så var det fredag igen, det går verkligen fort tycker jag. Det är redan September och snart är hösten med dess underbara färger här...
Med höst kommer regn, fast vet inte om man kan säga så i år, för det har ju regnat till och från hela sommaren så det kommer ju inte regn, det kommer ju bara stanna kvar istället ;)

Ja fredagsmys ja, det har fått en ny betydelse för oss... Fredagsmys kommer numer betyda långa frukostar (i alla fall för en av oss vuxna och Rasmus) Eftersom nu går inte Rasmus på dagis alls på Fredagar. Varannan fredag är Uffe hemma med Rasmus eftersom han är ledig varannan fredag, och varannan fredag kommer jag vara hemma med Rasmus, precis som jag varit i dag.
I dag blev det ingen lång och mysig frukost framför Pippi men det tar vi nästa fredag.
I dag har vi varit och lämnat in min timrapport så jag får pengar den 27:e :)
Sedan åt vi stuvade makaroner och kyckling varmkorv till lunch, det var riktigt god faktiskt. Med tanke på att man är barnfamilj och slukar massvis av korv i veckorna eftersom det är en av Rasmus favoriter så är det faktiskt gott att byta ut vanlig korv mot kycklingkov emellanåt.
Den här korven fick jag tag på på Maxi i Linköping för typ 3 veckor sedan. Den låg i kortdatum korgen... Perfekt om man vill testa nåt nytt ju. 10.- för 6st, tyckte i alla fall jag att det var ett klipp ;)

I eftermiddag har Elin och hennes lilla Lennea varit hos oss.
Alltid mys när vi ses, och Lennea börjar bli så stor... Både jag och Elin fick tårar i ögonen när vi såg hur varsm Rasmus var mot Lennea. Han klappa henne fint på huvudet och visade hur hans leksaker fungerade. Skulle sitta nära henne hela tiden med.

Kvällens fredagsmys då? Jo, det lutar åt att vi åker och hämtar lite Kina/thai mat, myser i soffan tills det är dags för Rasmus att sova för att sedan poppa lite popcorn och se på Fast Five är det tänkt, Får väl se hur det blir...

Vad har ni för fredagsmys i dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela