Thette med familj

Solviken

Publicerad 2013-08-11 18:14:00 i Böcker,

 
 
Marie Lindsjö ärver en liten stuga, Solviken,  med renoveringsbehov av sin faster Greta ute i Roslagens skärgård.
Vännerna Nicklas och Gabriel träffas över den där fredagsölen som de brukar göra och reflekterar över hur livet ser ut samtidigt som Ylva sitter i sin ljusa innerstadslägenhet och försöker att  stå ut med att det är vår, årstiden hon verkligen inte tycker om, samtidigt som hon försöker att stå ut med att Nicklas inte bor med henne och dottern längre.
 
Dessa 4 Det blir en resa i livet för dem alla 4 och dreas vägar korsas under resans gång.
 
Det här är Annika Estassy's debut roman, och vilken debut!
Den här boken är en feelgood roman ända in i själen som inte alls är svår att läsa någonstans. Man vill verkligen inte lägga den ifrån sig när man väl har börjat.
 
Jag har hittat ytterligare en författare som jag kommer följa. Hennes böcker kommer jag absolut INTE att vilja missa.
 
Mitt betyg på denna är 5 av 5.
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna Järvenpää

Publicerad 2013-08-12 12:38:36

Gör väl samma sak med denna :)

Svar: den var riktigt bra :)
Thette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela