Thette med familj

makeover...

Publicerad 2008-12-29 00:20:44 i Allmänt,

Ja som ni ser har bloggen fått en makeover, eller det är väl egentligen en uppdatering, med nya bilder och en liten finare bakgrundsfärg.
Då kanske dom som brukar läsa bloggen inser att min kusin Lina är här :)
Ja för det är ju hon som kan sånt.

De senaste dagarna har inte mycket hänt alls.
I går kväll var jag, Rasmus och Lina hos min mamma.
Mamma klippte av mig håret medan Rasmus tittade på när lina rakade benen, på beordran av min syster.
Sedan fikade vi lite och mamma hjälpte mig komma i gång med stickningen av min mössa :D den var jättelätt att sticka, men när det var dags att ta in den insåg jag att den var på tok för liten fär mitt huvud så det var bara att repa upp den och börja om igen... med facit i hand kanske man skulle ha mätt huvudet innan man la upp maskorna, men men...
Fin kommer den att bli i alla fall, och jag har redan hittat nästa projekt, ska bara bestämma mig för vilken färg och sedan se om det finns pengar över till att beställa garn.
Mamma var snäll att skjutsa hem oss, och det blev senare än jag tänkt mig, men det var underbart att spendera en kväll med mamma och Lisa igen.
Rasmus gick det heller ingen nöd på, mamma och Lisa tjafsade ju om vem som skulle hålla honom.
Men nör vi kom hem var han bra trött.. jag bytte blöja, tog på honom pyjamas och sedan la jag honom i säng...
tänka sig! han somnade utan ett minsta ljud, och sov ända till jag väckte honom vi 03 för mat, sedan gick jag och la mig och vaknade inte fören vid 7.30 när han var hungrig igen...

Och i dag har vi inte gjort någonting, eller jo, jag och Rasmus tog en prommenad i kylen (tror det var minus 4 grader när vi gick ut). Det var hur skönt som helst, sedan smsade vi Uffe påvägen hem så en kopp te och macka stod klar.
Rasmus vaknade precis när jag gick in genom dörren så han fick vänta lite på mat till han vaknat till lite =)

Han har även lekt i sitt babygym i dag som han fick av sim mormor i julklapp.
Jag tror han blir mer och mer intresserad av det från dag till dag. För han ligger längre och längre stunder.

Nej nu blir det sängen tror jag, eller om vi skulle se på film. Jag får väl se vad Uffe och Lina säger..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela