Thette med familj

-5 grader

Publicerad 2009-02-18 12:45:56 i Allmänt,

ja det är vad det är ute här, och i det så har vi varit ute och gått en prommis nu.
Rasmus killen fick gröt klockan 10 i dag och efter det blev det en flaska ersättning och när han vilat ett tag (för att han inte skulle spy ner hela mig och sig själv) så blev det påklädnad.
Hehe, jag hann knappt lägga honom i vagnen, och köra ut honom utanför dörren innan han sov.
Lille killen, han gillar verkligen att vara ute, och tur är väl det. För när jag går ut så somnar han alltid.
nu ligger han kvar i vagnen, fullt påklädd fortfarande men jag har verkligen inte hjärta att väcka honom.
han får nog sova där en stund till innan jag börjar knäppa upp.

Någon mer feber efter fredagskvällen blev det inte, men en lite små gnällig kille hade vi nästan hela helgen.
Men det är ju ingenting, det klarar vi allt av. Han blir ju glad och ler så fort vi busar med honom.
Så fort han får uppmärksamhet så är allt bra.
men det syns att han inte är "liten" längre.

Det är nu den härliga tiden börjar, när man får skratt tillbaka när man pratar med honom.
Han har dock börjat med något nytt, och det är jättekul att göra detta, speciellt med gröt i hela munnen.
Jo, man tar en sked gröt i munnen sticker ut tungan, stänger igen munnen och blåser, sen tittar man på mamma och skrattar så man kiknar.
Det är vad våran kille gör vid gröt dags i alla fall.

nej nu måste jag verkligen göra mig en kopp te, jag håller på att frysa sönder här.

ha det bra i kylan allihopa!


En gammal bild men mysig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela