Thette med familj

Magsjuka??

Publicerad 2013-02-07 22:34:50 i Allmänt,

Klockan 2 i natt vaknade jag av att Emil var ledsen och när jag lyfte över honom i sängen tyckte jag det var lite trångt.
Kollade på andra sidan av Uffe och mycket riktigt, där ligger Rasmus och sover, nästan som Pippi Långstrump för hans fötter var uppe vid Uffes kudde och huvudet nedåt i sängen.
Emil fick sin mat och vi somnade gott om igen.
 
Nästa gång jag vaknar vaknar jag till ljudet av att nån kräks.. mycket riktigt det var Rasmus som kräktes rätt över Uffes täcke.
Klckan var då 03.30 och det var bara att försöka ta sig ur sängen, utan att väcka Emil och ta Rasmus för att ställa honom i duschen medan Uffe fick ta hand om sängen.
Uffe gick och la sig i Rasmus säng när allt var klart, Emil vaknade ju så klart och fick mat innan han fick sova vidare i sin vagn så att vi kunde vädra ur i sovrummet.
 
Så ja fram till klockan 13 i dag har vi fått jaga Rasmus med skurhinken, så den gillar han inte numera.
Vid 15 så däckade hela familjen av utmattning och sov till 18.30 tiden... det var rätt skönt faktiskt och nåt som vi alla behövde.
Uffe stanande hemma då ingen av oss kände oss på topp i dag så det vi fick gjort var att vi fick en akuttid i tvättstugan på 2 timmar, där vi hann med dagens tvätt och har nu bokat tid till i morgon med.
Ohh vad jag skulle vilja ha tvättmaskin i lägenheten men jag vill inte betala någon badrumsrenovering för att ta ut badkar och sätta in tvättmaskin så får snällt hålla oss till tvättstugan.
Det jobbiga är att det är så många hus som delar på tvättsugorna så det är jättesvårt att få tider.
En tid på 3 timmar i veckan räcker inte, inte när man har två barn i alla fall.
 
så ja det har varit våran dag. 
Nu ska jag dricka en kopp Lapacho, hoppas på att resten av oss håller sig friska till helgen då vi alla ska bort.
Rasmus ska spendera tid med sin mormor, Och vi andra tre tar en biltrip till Kalmar för att spendera natten på ett hotell med god mat och avkoppling och lite "vi" tid. Hoppas på att Emil har en bra helg och sover mycket.
 
Hoppas ni håller er friska där ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela