Thette med familj

sjukstugan fortsätter..

Publicerad 2013-02-11 22:33:24 i Allmänt,

Det har inte blivit mycket bloggande på några dagar.
Det härjar magsjuka här hemma och lust, ork och tid till bloggen finns bara inte.
Jag har klarat mig med lite magkramper, illamående och feber men värre är det med de 2 stora pojkarna.
Emil verkar ha klarat sig i alla fall, dock har han varit mera klängig och gnällig de senaste dagarna än han brukar vara.
 
Helgen tillbringades på resande fot.
När jag fyllde 30 förra sommaren så fick jag en smartbox av mamma. Eller ja, jag fick 2 men den ena har vi inte använt än.
Den innehöll en hotellnatt för 2 personer, och vi fick ju välja var.
I helgen åkte vi och vi valde Slottshotellet i Kalmar.
Ett mysigt hotell med annor från 1800 talet. Vi fick ett jättefint rum med knarrande golv och inrett i gammalstil.
Sängen var skön, dock lite för mjuk för min rygg tror jag för jag hade ont i ryggen när vi åkte därifrån men jag sov som en ängel i sängen så det gjorde mig inte så mycket.
De bjöd på en enkel kvällsmåltid på kvällen, och Uffe som började känna sig dålig fick i sig en hel knäckemacka och ett glas vatten medan jag fick i mig potatisklyftor och köttbullar i tomatsås, och så kaffe på det.
 
klockan 19.30 låg vi i sängen och myste, eller ja jag och Emil myste medan Uffe låg under täcket med feber och huttrade.
Vid 20 tiden sov de båda och jag och mitt rör med pringles fick titta på mello ensamna.
 
Det var en sön helg trots att vi itne gjorde så mycket. Vågade inte ge oss ut på någon promenad i Söndags så vi satte oss i bilen och åkte hemåt vid 11 tiden.
Åkte förbi Timmernabben och gick in på Gabriels Keramik som faktiskt hade öppet, så nu har vi varsin mugg med våra namn på, Uffe och Jag.
Om några år får vi åka igen och då kanske vi kan köpa varsin till Rasmus och Emil med.
 
Sjukstugan här hemma fortsätter i alla fall och inte nog med det så har vi även smittat ner Mamma och hennes sambo och det känns ju mindre roligt att vara skyldiga till det måste jag erkänna.
Speciellt nu när hennes sambo ska på tränningsläger inför Vasaloppet i veckan så hoppas han kryar på sig fort så han kan åka ändå.
 
Nehe, om jag skulle leta fram en bok i bokhyllan och läsa en stund kanske.
 
Sov gott!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: CissiG

Publicerad 2013-02-12 18:12:17

Inget roligt att vara sjuka. Här har vi med haft någon influensa. Hosta och feber och snor. Linus är bättre idag. Hur skönt som helst. Ska prova och se om han vill på dagis imorgon för första gången på mer än 2 veckor! KRYA PÅ ER!
KRAM CISSI

Svar: vi börjar må bättre, väntar på att R ska göra nummer 2 innan han får gå tillbaka till dagis bara så han blir väl hemma i morgon med iaf. hoppas ni mår bättre snart med... snart är värmen och våren här då försvinner ju ofyast sjukdomarna med... Kram Thette
Thette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela