Thette med familj

Namngivning och total shut down...

Publicerad 2013-01-27 11:03:38 i

I går var vi på namngivelsefest för min underbart söta brorsson Charlie.
Han är verkligen ursöt en ungen, lik pappa men underbart söt ändå ;)
 
Men jag märkte nåt med mig själv när jag var där och nåt jag gått och tänkt på sen dess.
När det kommer till den närmsta familjen, så som syskon, svägerska, och mamma så pratar jag med dem på nåt sätt varje vecka, men resten av släkten hör jag sällan av mig till.
I dag slog det mig att jag inte gör det för jag orkar inte...
Jag har inte ens energi att plocka upp telefonen och ringa till dem just nu.
Jag har väl aldrig hört av mig speciellt mycket till dem förrut heller men just nu är energin slut. 
Energin är slut, ingen av oss i familjen sover mycket och vi nöter på varann när vi är trötta.
Det är så det är just nu.
Men jag gillar inte känslan att leva i en bubbla, att inte orka göra nåt.
Jag orkar ju inte ens med hemmet, det förfaller just nu... tvätt över allt (ren som smutsig) leksaker i varenda rum i lägenheten och då skojar jag verkligen inte, de är över allt.
 
Jag trivs inte med att ha det så här men var ska jag få orken, kraften att ta tag i allt? i vilken ände ska jag börja?
Allt jag vill göra de små stunder jag inte lagar mat eller tar hand om barnen så är det sova eller bara vara...
 
Jag hoppas att denna totala shut doen är slut snart, att jag kan hitta ett ställe i vardagen där jag kan få lite energi i från, för den lilla jag får från mina underbara killar den räcker bara till det mest vardagliga som att de till att vi mår bra!
 
Har ni tips så får ni gärna dela med er... jag ser ju att jag har läsare, fler än jag haft förrut som går in dagligen på min blogg och läser, nån av er måste ju sitta inne med några tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela