Thette med familj

Utmanad!

Publicerad 2013-06-13 16:42:52 i Böcker,

Jaha, då har jag blivit utmanad av Cissi att svara på lite frågor angående sommarens läsning.
 

Taggen går ut på att svara på dessa tio frågor.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Ängeln av Tiffany Reisz, Sommarhuset av Anna Fredriksson, Bedragen av Katerina Janousch, och De skandalösa av Simona Ahrnstedt, Som en drömbild av Nora Roberts
 
2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
 
Jag har alltid haft svårt att läsa böcker jag inte är sugen på att läsa och har flera stycken ståendes som stått i bokhyllan i flera år som fortfarande är olästa. 
Det är kanske dags att läsa Den gömda trädgården av Kate Morton, eller P.s Jag älskar dig! av Cecilia Ahern eller Sommarsystrar av Judy Blume.
Som ni ser, listan kan verkligen göras lång.
 
3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

I skuggan med en kopp kaffe i handen i sommarstugan medan minsta killen sover middag...
 
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Hemma i soffan, sängen, i sommarstugan, på balkongen...
 
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
 
Oj, va svårt att välja än, men jag tror att det kommer stå mellan De skandalösa och Som en drömbild.. 
 
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Bra fråga, det finns ju så mänga bra. Men jag skulle nog rekomendera Georgia Av Leslie Pearse. En underbar författare.
 
7. Strand eller hängmatta?

Stranden
 
8. Deckare eller roman?
 
Har alltid haft svårt att läsa deckare men lyssnar gärna på dem.
Camilla Läckbergs deckare har jag lyssnat på allihopa och det gick verkligen inte att sluta.

9. Favoritgenre?
Den nya måste vara Erotica. 50 nyanser böckerna är just nu den största favorit triologin jag läst (lyssnatpå). Men gillade ju även Sirenen av Tiffany Reisz.
Romantik är ju en genre som jag läst mest i och en som jag gillar att läsa.
 
10. Tagga 3 andra!
 
Jag väljer faktiskt att inte tagga någon utan de som känner sig utmanade får mer än gärna svara på dessa frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela