Thette med familj

Alla dessa måsten

Publicerad 2013-03-27 21:45:06 i Allmänt,

De gör mig totalt galen...
Jag längtar tillbaka till när man bodde hemma och gick i skolan och inte behövde göra en massa heeela tiden.
Visst fick vi hjälpa till hemma vi med, vi har ju trots allt växt upp större delen av tiden med bara våran mamma.
Som äldst fick jag hjälpa till med både tvätt och matlagning, och barnvakt åt min syster.
Men det har faktiskt inte gjort mig något alls. 
Jag tycker fortfarande inte om att tvätta men jag älskar min syster och att laga mat är bland det roligaste jag vet.
Skulle kunna stå i köket i flera timmar bara det finns någon som äter maten ihop med mig.
 
Jag hade inte varit den jag är i dag om jag inte hade behövt hjälpa mamma med det jag gjorde, och jag tror absolut inte att jag skulle klarat av att flytta hemifrån som 17 åring ( flyttade ju faktiskt 2 veckor innan jag fyllde 18) om det inte hade varit för just det, eller för att mamma litade på att jag skulle klara mig själv.
 
I morgon så ska Rasmus tillbaka till dagis efter att ha varit hemma med förkylning och trötthet de senaste dagarna. Uffe ska till jobbet och jag, ja jag har en massa måsten som hänger över mig.
Det är snart påsk och eftersom vi ska fira den här hemma i år så måste jag försöka få i ordning lite på hemmet.
Det betyder vika tvätt, damma, dammsuga, tvätta golv, och lite annat smått och gott.
På fredag är det träning igen och efter den är det bara hem och sätta igång med mat och bakning inför lördagen.
Har fortfarande inte kommit på vad jag ska göra för något till kaffet. Funderar på gula macroner med choklad och nötkräm emellan, men vi får väl se, de har i alla fall blivit efterfrågade.
 
Nej, nu tänkte jag lägga mig och löäsa en stund,
Fick ju hem en ny bok i dag jag tänkte börja i för den ska ju vara utläst om en månad.
Berättar mer om den en annan dag.
 
Natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela