Thette med familj

bokbloggsjerka 29 mars - 1 April

Publicerad 2013-03-31 09:08:00 i Böcker,

Bloggjerkan hittade jag på en bokblogg som Annika skriver.
 
Varje vecka är det en ny fråga och man har alltid fredag - måndag på sig att svara på frågan.
En sån kul idé att jag inte kan låta bli att hänga på denna grej ju.
 
Man svarar alltså på en fråga, och så lämnar man en kommentar i hennes kommentarsfält med länken till sitt inlägg.
Sedan besöker man andras bloggar genom att klicka på deras länkar i komentarerna och hittar på så vis nya bokbloggar att följa. Men man får inte glömma att lämna en liten kommentar på deras blogg att man varit där och tittat ju.
Man får heller inte glömma att sprida informationen om "jerkan" så att fler får chansen att vara med eller hitta nya bloggar att följa!
 
Så Helgens fråga;
 
Vad ska du göra i påsk?
 

Nu är ju halva påsken över men i fredags så tränade jag och sen stod jag i köket hela eftermiddagen.
Det blev köttbullar som jag stekte i ugnen (MYCKET smidigt påhitt måste jag säga). 
Gjorde även egen choklad och nötkräm som jag hade i mina citronmakroner som jag gjorde.
 
I går, på självaste påskafton, hade vi min bror med familj och två av deras vänner här på en liten knytis lunch.
Mycket trevligt och väldigt gott blev det. På kvällen tittade jag på serier och åt alldeles för mycket choklad så jag nästan mådde illa.
 
Resten av påsken tänkte jag tillbringa med Mina två underbara små pojkar och min man.
För mig har det här med högtider alltid inneburit att man ska spendera tiden med sina nära och kära,
Hade även tänkt försöka hinna med ett par kapitel i boken jag läser just nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gittan

Publicerad 2013-03-31 10:55:47

God fortsättning på påskhelgen!

Svar: Tack detsamma :)
Thette

Postat av: Boktjuven Ingerun

Publicerad 2013-03-31 18:06:32

Låter mysigt. Glad Påsk.

Svar: Tack detsamma :)
Thette

Postat av: Freja

Publicerad 2013-03-31 19:07:17

Min mamma gör alltid köttbullar i ugnen, men jag har inte testat. Misslyckas alltid med mina, så det kanske är dags att lyssna på mamma nu då...

Svar: Det var första gången jag gjorde dem i ugn men de blev riktigt goda :)
Thette

Postat av: Monika

Publicerad 2013-04-01 08:30:56

Mat och godis låter som en bra helg :)

Svar: Det har det varit med :)
Thette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela