Thette med familj

nja!

Publicerad 2013-03-22 22:33:00 i

  • Plocka in tvätt
  • sortera Emils kläder (som jag inte hann i går) 
  • sortera mina egna kläder som är för små
  • plocka in disken i diskstället (Det gjorde maken)
  • dammsuga upp allt grus i hallen
  • laga lunch (hittade lite rester att värma)
  • få Rasmus att sova middag
  • Vika lite mer tvätt  (den tar verkligen aldrig slut)
  • fixa mellis (ja, jag berättade för maken vad han skulle ge Rasmus till mellis haha)
  • sova en stund (blev ju bara 2 timmars sömn)
Dagens att göra lista gick det väl lite så där med, i stället har jag ju umgåtts med Rasmus som varit väldigt trött och högljudd i dag. Mycket höga skrik och mycket uppmärksamhetsfasoner när han inte fått den.
Eftersom Rasmus varit högljudd så har ju Emil vrit gnällig. Det är inget ovanligt alls, han tycker säkert att storebrors höga skrik gör ont i öronen. Jag vet i alla fall att det skrämmer Emil. 
Men jag vet inte riktigt vad vi kan göra för att få honom att sluta upp med att skrika som han gör.
Han skriker för att få uppmärksamhet, han skriker när han har uppmärksamhet, han skriker när han är uppe i varv, han skriker när han är trött och han skriker när han blir exalterad.
 
Men men, jag förstod ju att det skulle bli en sådan dag efter en natt där han knappt sovit något alls.
Jag fick ju själv bara 2 timmars sömn för när Rasmus lugnade ner sig så vaknade ju Emil och skulle äta, sen tog det va 2 timmar att få honom att somna om, sedan ska man själv somna, ja så det blev 2 timmar innan en trött Uffe kom i till vårat sovrum och väckte ig och sa att han gick till jobbet och att Rasmus redan var uppe, så det var bara att kliva upp.
 
Eftersom dagen sett ut som den gjort är jag nöjd med att jag fick lite gjort i alla fall.
I morgon måste jag lägga in tvätten så vi kan sitta vid det bordet och fika på Söndag (elelr om det blir i morgon) när mamma kommer på fika och planering. Vad vi ska planera kan jag berätta om när det är klart.
 
I morgon har vi inga större planer, mer än att om det är fint väder ska jag skicka ut Uffe och grilla till kvällsmat.
Vi ska åka och hyra film och köpa lite godis till den, men annars är det nog bara att försöka reda ut hemmet lite och överleva dagen.
 
Natti natti på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela