Thette med familj

Saknaden är stor...

Publicerad 2015-02-08 11:25:56 i

Det här med att tappa fotfästet tidigt i livet sätter väldiga spår... såklart!
 
Jag var bara 6 år när jag förlorade min pappa. Det ledde självklart till att jag växte upp fortare än andra 6 åringar kanske behöver göra.
Levde med många frågor som inte en 6 åring ska behöva tänka på alls!
Rädslan att förlora även mamma har varit enorm genom hela min uppväxt. Vad skulle hända med mig och min bror om det hände? Och senare, även våran lillasyster som har en annan pappa än vad vi har.
 
Mamma lever fortfarande och mår bra, men det var inte fören jag flyttade hemifrån och speciellt när jag själv fick barn som jag kom henne närmare. Jag tror det beror på att vi är så otroligt lika, och starka att vi inte klarade av att bo under samma tak.
 
Självklart har pappas bortgång fortfarande stor påverkan i mitt liv och hur jag tänker.
För mig har det ALLTID varit viktigt att mina barn ska växa upp med en närvarande pappa.
Och det är precis vad de har.
Deras pappa skulle gå genom eld och vatten, vända sig själv ut och in och göra vad som helst för sina små killar.
Den kärlek som barnen och min man delar är så stark, så fin att bara att tänka på det gör att jag får tårar i ögonen.
 
Men inte bara att de ska ha en närvarande pappa är viktigt för mig, för mig är det även viktigt att de ska ha andra personer att vända sig till om de behöver eller inte kan/vill prata med oss om saker, därför är det viktigt att de ska ha en fin kontakt med sin mormor, morbror och moster.
 
Några som finns där om något skulle hända oss.
ja, för det tänker jag ofta på, vad skulle hända med barnen om något skulle hända mig och min man?
Vem skulle ta hand om dem och finnas där med en trygg famn för dem att krypa in i?
 
När pappa inte fanns i mitt liv längre så blev jag mormors tjej. Där var jag så ofta jag kunde och fick.
Även hon rycktes bort alldeles för tidigt ur våra liv.
FUCK CANCER!
 
Den här helgen har jag tänkt mycket på de personer jag har förlorat i mitt liv.
Personer som både stått mig nära och mindre nära men ändå varit del i det.
 
Jag saknar er och önskar ni var här...
Livet skulle varit väldigt annorlunda om ni bara fått leva en dag till...

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2015-02-09 17:02:50

<3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thette

Ensamstående 2 barnsmamma med barn varannan vecka. Lever själv med Diabetes typ 1 och har en son med särskilda behov. Livspusslet är inte alltid lätt att få ihop, man gör det bästa man kan. Det här är vårat liv i mina ord.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela